Knappt en mil utanför Uppsala i Åkerby kapell finns Christina, redo att stämma, spänna stråkar, träna fingrar och huvuden, dela ut märken och på ett glädjefullt sätt lära elever i alla åldra ratt spela fiol. Hit har en mängd elever kommit med sina föräldrar sedan slutet av 90-talet, och det kommer ständigt nya småttingar med pyttesmå instrument som snart ska få fågelbo på stråken och guldband på greppbrädorna. Ända upp till gymnasieåldern går det bra att spela i Åkerby, och alla åldrar finns representerade i fyra olika spelgrupper. Inne i Uppsala tar Anna emot sina elever enligt samma pedagogik, suzukimetoden. Detta är grunden för Åkerby Suzukiförening, en ideel föräldraförening och lokalförening till Svenska Suzukiförbundet. Vi finns till för att underlätta planering och genomförande av till exempel konserter, resor och speldagar. Efter bästa förmåga jobbar vi för att göra allting kring undervisningen så smidigt som möjligt.